بازدید 187
1

مشاوره های مالی

مشاور مالی کیست و چه نقشی در سازمان دارد؟ چرا باید از خدمات مشاوره مالی استفاده کنیم؟ چه زمانی باید به سراغ مشاوره مالی برویم؟ آیا همه کسب و کارها به مشاوره مالی و استخدام مشاور مالی نیاز دارند؟ این‌ها تنها بخشی از سوالاتی است که در ذهن مدیران و صاحبان کسب و کارهای مختلف وجود دارد. در ادامه مطلب به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

مشاوره مالی چیست؟

در فضای کسب و کار امروزی، شرکت‌های موفق می‌شوند که اهداف مشخصی برای درآمدها و هزینه‌های خود داشته باشند.برای استفاده بهینه و به بهترین شکل از منابع مالی شرکت، باید آن‌ها را در جای مناسب سرمایه گذاری کرد. پیدا کردن جای سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت، اهمیت زیادی در بقای سازمان دارد. در صورتی که سرمایه گذاری نادرست انجام دهید، عملا باید قید آن پول را بزنید.

مشاوره مالی، نقش کمک و راهنما را برای مدیران و صاحبان کسب و کار بازی می‌کند. با مشاوره مالی می‌توانید اهداف و نیازهای خودتان را بهتر تدوین کنید. پس از آن برای سرمایه گذاری یا چیدن طرح‌های توسعه مالی، تصمیم بگیرید. یک مشاوره مالی تخصصی و کاربردی بسیار بیشتر از جلسات متعدد با مدیر مالی یا حسابدار ارشد و حتی هیئت مدیره اثر گذار خواهد بود.

مشاور مالی کیست؟

مشاور مالی کسی است که به افراد و صاحبان کسب و کار‌ها و مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها راهنمایی‌های لازم برای سرمایه گذاری و پیشبرد اهداف مالی ارائه می‌دهد. انجام کارها و پیاده کردن مشاوره‌ها به عهده خود شرکت است و نقش مشاور تنها به عنوان راهنماست. گاهی کسب و کار‌ها به دلیل عدم بی توجهی به مشاور مالی، تمام سرمایه‌های نقدی و غیر نقدی خود را از دست می‌دهند. به جای آن اما می‌توان با یک مشاوره مالی و اقتصادی مفید و کاربردی، جلوی ضرر و زیان در بازار را گرفت.

چطور بفهمیم به مشاور مالی احتیاج داریم؟

خدمات مشاوره مالی، به اشخاص حقیقی یا کسب و کارهای مختلف و اشخاص حقوقی ارائه می‌شود. یعنی یا به دنبال سرمایه گذاری‌های شخصی هستید یا اینکه می‌خواهید برای کسب و کارتان مشاوره مالی دریافت کنید. یقیناً کمک و مشورتی که مشاور مالی به شما می‌دهد، تفاوت زیادی با مذاکره و بحث با افراد درون سازمان دارد. مشاوره مالی به شما کمک می‌کند که 

  • چقدر پول پس انداز کنید؛ 
  • چه زمانی سرمایه گذاری کنید؛ 
  • چطور سرمایه گذار پیدا کنید؛ 
  • چه نوع حساب بانکی داشته باشید؛
  • چگونه هزینه‌ها را کاهش دهید؛
  • چه قیمتی روی محصولات و تولیدات بگذارید؛ 
  • چطور سرمایه‌ها و درآمد‌های به دست آمده را خرج کنید.

 

پس از انجام این کار ها، باید تجزیه و تحلیل مناسب را از فعالیت‌های انجام شده داشته باشید. نقش دیگر مشاور، تجزیه و تحلیل گام‌های برداشته شده است. 

متن سربرگ خود را وارد کنید

اشتراک گذاری

زیداله محمدی
دنبال کنید نوشته شده توسط:

زیداله محمدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Avatar majidmk72 گفت:

    مطلب جالبی بود