رفتن به مطلب
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal

به تالار گفتگوی حسابداران زنجان خوش آمدید امیدواریم بتوانیم در کنار هم برای ارتقای رشته حسابداری تلاش نماییم 

مهدی بیگدلی

عضو فعال
  • تعداد ارسال ها

    59
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    5

آخرین بار برد مهدی بیگدلی در 16 فروردین 1397

مهدی بیگدلی یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است!

اعتبار در سایت

10 خوب

درباره مهدی بیگدلی

  • تاریخ تولد تعیین نشده

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. سوال : در ماه هاي ٣١ روزه اگر كارگري يك روز غيبت داشته باشد , مبالغ ١١٠ و ٤٠ هزار تومان تقسيم بر ٣١ضرب در ٣٠ ميشود يانه همان ارقام پرداخت ميگردد، و خواربار مسكن براي ماه هاي ٣٠ و٣١ روزه يكسان است؟ 🌑 پاسخ : ۱-در مقررات مربوط به کمک هزینه های مسکن ، خواربار ، بن و عایله مندی ، پرداخت این کمک ها بصورت ماهانه قید گردیده است . ۲- ماه از نظر احتساب قانونی با توجه به ماده ۴۴۳ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی ۳۰ روز می باشد . ۳- مزایای یاد شده در کلیه ماههای سال اعم از ۳۱ روزه و ۳۰ روزه و ۲۹ روزه با عنایت به ماده قانونی یاد شده یعنی ۳۰ روزه پرداخت خواهد شد . ۴- در کارگاههایی که این کمک ها در شش ماهه اول سال ۳۱ روزه پرداخت کرده اند ، این رویه جز شرایط کار کارگاهی محسوب خواهد بود.
  2. نحوه اضافه کردن خدمت سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی: ⏪سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۴۰میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و ۱۸ نوع خدمت به مخاطبان ارائه می کند. پاسخ به نیازهای اطلاعاتی شرکای اجتماعی از راهبردهای مدیریتی این سازمان است. ⏪1- آیا دوران خدمت نظام وظیفه جزو سوابق پرداخت حق بیمه منظور می شود ؟ به استناد قانون اصلاح تبصره ماده ۱۴ قانون کار والحاق یک تبصره به آن مصوب۳۰/۱/۸۳ وقانون استفساریه قانون مذکور مصوب ۲۸/۳/۸۵ مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی مربوطه مصوب ۸/۴/۸۴ هیـأت محترم وزیران، احتساب مدت خدمت نظام وظیفه وحضور داوطلبانه در جبهه کلیه مشمولین قانون تامین اجتماعی با دارا بودن شرایط مقرر قانونی از جمله بیمه پردازی در زمان ارائه تقاضا و داشتن دو سال سابقه بیمه و همچنین پرداخت حق بیمه متعلقه وفق ضوابط مقرر در ماده ۳ آئین نامه اجرایی مذکور به نسبت هفت سی ام سهم بیمه شده و بیست و سه سی ام سهم دولت امکانپذیر می باشد. ⏪2- چگونه می توان مدت خدمت سربازی را جزو سوابق بیمه ای محسوب کرد؟ متقاضی چنانچه در زمان درخواست در ردیف بیمه شدگان سازمان قرار داشته باشد و قبل از آن نیز دارای دو سال سابقه پرداخت حق بیمه باشد می تواند با مراجعه به شعبه محل پرداخت حق بیمه تقاضای خود را مبنی بر احتساب سوابق خدمت نظام وظیفه ارائه نمایند. ⏪3- حق بیمه متعلق به دوران خدمت نظام وظیفه برچه مبنایی محاسبه می شود؟ به استناد ماده ۳ آئین نامه اجرایی مربوطه مصوب ۸/۴/۸۴ هیـأت محترم وزیران حق بیمه مربوط به خدمت نظام وظیفه به شرح ذیل محاسبه می گردد. که ۲۳ % سهم دولت و ۷ % سهم بیمه شده خواهد شد.
  3. حق بیمه متعلق به دوران خدمت نظام وظیفه بر چه مبنایی محاسبه می شود؟ ✅ #پاسخ به استناد ماده ٣ آیین نامه اجرایی مربوطه مصوب ٨ / ٤ / ٨٤ هیأت وزیران حق بیمه مربوط به خدمت نظام وظیفه به شرح ذیل محاسبه می گردد. 👮 🔍 #فرمول محاسبه میزان حق بیمه متعلقه👇🏽 مدت خدمت #سربازی یا حضور در #جبهه به ماه ✖️(ضرب در) × ٣٠% ✖️(ضرب در) × میانگین #حقوق و مزایای ماهانه مبنای #کسر_حق_بیمه ظرف آخرین دو سالِ قبل از تقاضا ➗(تقسیم بر) / ٢٤ که ٢٣ % سهم #دولت و ٧ % سهم #بیمه_شده خواهد شد.
  4. آیا پاسخ این سوال را میدانید؟ چرا کارشناس ارشد مالیاتی قبل از رسیدگی و تشخیص مالیات،جزئیات فروش را از شما میخواهد؟ پاسخ این سوال جلوگیری از زرنگی برخی مودیان است. خیلی واضح عرض کنم شما وقتی فروش را ۱۰۰ تا به حوزه مالیاتی اعلام میکنید و اعلامیه ۲۰ تا در سامانه صورت معاملات فصلی به نام شما اعلام شود، می توانید ادعا کنید این ۲۰ تا در زیرمجموعه ۱۰۰ تا فروش قرار دارد. ولی کارشناس ارشد مالیاتی همان ابتدا لیست و جزئیات فروش را از شما مطالبه می کند تا اگر اعلامیه فروش دیگری را اعلام شد با فهرست کنترل کند اگر درج نشده باشد به عنوان کتمان و رد شدن اسناد تلقی کند. بنا براین نکته مهمی که باید بیاموزید کنترل مو به مو صورتحساب فروش است. شما باید مبلغ فروش در هر دوره ۳ ماهه و در مجموع ۴ فصل که در اظهارنامه ثبت می شود را با صورتحساب های سریال دار و معتبر کنترل کنید و از گزارش آنها در سامانه صورت معاملات ماده ۱۶۹ مکرر اطمینان حاصل کنید.
  5. ♦️ ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی از طریق تلفن همراه در راستای بهبود ارائه خدمات و توسعه سیاستهای دولت الکترونیک و گسترش کانال ارائه خدمات غیرحضوری در بستر تلفن همراه ، کاهش مراجعات حضوری جمعیت تحت پوشش، کاهش هزینه ها و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات مطلوب و بهنگام به مخاطبین سازمان و جهت افزایش رضایتمندی، در حال حاضر سرویس های غیرحضوری با دسته بندی های موضوعی ذیل بمنظور ارائه خدمات از طریق بستر تلفن همراه (USSD) و با شماره گیری کد دستوری #۱۴۲۰*۴۴* توسط سازمان تامین اجتماعی پیاده سازی گردیده است: ۱-استعلام۲-پرداخت حق بیمه۳-نوبت دهی مراکز درمانی۴- اطلاع رسانی
  6. چنانچه #پیمانکار یک شرکت دولتی هستید، این روند اجرایی را همیشه به خاطر داشته باشید تا بعدا با سازمان تامین اجتماعی دچار مشکلات حقوقی و بیمه ای نشوید: 1️⃣ کارفرما در متن قرارداد پیمانکار را متعهد می نماید که کارکنان خود و کارکنان فرعی را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه نماید و کل حق بیمه را بپردازد. 2️⃣ کارفرما باید 5 درصد مبلغ ناخالص کارکرد را، از هر صورت وضعیت پیمانکار کسر و نزد خود نگاه دارد. 3️⃣ پس از انعقاد قرارداد، یک نسخه از آن باید به وسیله کارفرما به شعبه سازمان تامین اجتماعی تحویل گردد. 4️⃣ شعبه تامین اجتماعی، پس از دریافت قرارداد، برای کارگاه تشکیل پرونده می دهد و شماره کارگاه اختصاص می دهد. 5️⃣ پیمانکار، صورت دستمزد و مزایای کارکنان شاغل در طرح را در دوره زمانی تعیین شده، تنظیم نموده و حق بیمه را پرداخت می نماید. 6️⃣ به ازای هر مقدار حق بیمه ای که پیمانکار در هر مقطع به سازمان تامین اجتماعی می پردازد، با گواهی شعبه تامین اجتماعی، معادل آن از مبلغ 5 درصد، باقی مانده نزد کارفرما، به پیمانکار مسترد می شود.
  7. نکاتی درباره تهیه صورت وضعیت مالی (ترازنامه) 👇👇👇 🔹 نوشتن عنوان: عنوان ترازنامه شامل سه سطر جداگانه به شکل زیر است: 1) نام واحد اقتصادی: شرکت یا موسسه 2) نام گزارش یا صورت حساب مالی: ترازنامه 3) تاریخ گزارش: به تاریخ 29 اسفندماه ــ ــ 13، نوشتن تاریخ دارای اهمیت زیادی می باشد، چون مبالغ مندرج در ترازنامه، وضعیت مالی موئسسه را در آن تاریخ مشخص می نماید.
  8. مهدی بیگدلی

    کاربرد ذخائر

    کاربرد ذخائر 👇👇👇 👈جهت دارایی ها ؛ که اینگونه حسابها نشان دهنده کاهش شناسایی شده در بهای تمام شده برخی اقلام دارایی بوده و باعث می گردند که داراییها مذکور به خالص ارزش بازیافتنی منعکس شوند. مانند: ذخیره مطالبات مشکوک الوصول، ذخیره کاهش ارزش موجودیها و سرمایه گذاریها نکته : هرچند استهلاک انباشته نیز یک نوع حساب دارایی می باشد ولی به جهت تفاوت در نوع کاهش در داراییهای ثابت مشهود(استهلاک، کاهش ارزش داراییهای ثابت مشهود محسوب نمی شود) از اصطلاح ذخیره در این خصوص استفاده نمی شود. 👈جهت بدهی ها ؛ که زمان تسویه و یا تعیین مبلغ آنها، توام با ابهام نسبتا" قابل توجه است. مانند: ذخیره مزایای پایان خدمت، ذخیره مالیات بر درآمد، ذخیره تضمین کالا و ...
  9. به کارفرما چک بدهیم یا نه؟ نویسنده : نوائیان رودسری برخی از کارفرمایان، بستن قرارداد یا حتی به کارگیری بدونِ قرارداد کارگر را، موکول به دریافت چک یا سفته می‌کنند. یکی از علل دریافت چک یا سفته توسط برخی کارفرماها، از کارگران، جلوگیری از شکایت احتمالی آنها نسبت به دستمزد و حقوق پرداخت شده‌است. بدیهی است که بسیاری از کارگران، به دلیل نیاز به اشتغال و بیم از بیکاری، چاره‌ای جز پذیرش این امر ندارند، اما آنچه، این یادداشت در پی ارائه آن است، تشریح پیامدهایی است که پس از ارائه چک توسط کارگر، برای او به وجود می‌آید تا دست‌کم، کارگران نسبت به تبعات اقدام خود، آگاه باشند.باید توجه داشته باشیم که دریافت چک و سفته، به خودیِ خود ممنوع نیست. گاه گرفتن تضمین به این دلیل است که کارگر وسایل یا اشیای گرانبهایی را، برای انجام مسئولیتش، از کارفرما دریافت کرده است. در چنین شرایطی، دریافت چک یا سفته، به عنوان ضمانت حفظ و بازگرداندن وسایل تحویل داده شده به کارگر، ارتباطی به قرارداد کار ندارد و امری عادی تلقی می‌شود. اما گاه، چک کارگر، وجه‌المصالحه‌ای برای سکوت او در برابر مطالبات قانونی‌اش می‌شود. کارفرما با استفاده از چک اخذ شده، کارگر را تحت فشار می‌گذارد تا از حق و حقوقش صرف نظر کند. با این حال بسیار پیش می‌آید که کارگر، حتی با صرف نظر از حقش، قادر نیست به راحتی چکی را که به کارفرما داده‌است، پس بگیرد. پرسش اساسی این است که چگونه می‌توان پیامدهای ناشی از این امر را به حداقل رساند. پیش از بحث در این باره، اکیداً توصیه می‌کنیم تا جایی که امکان دارد از دادن چک به کارفرما خودداری کنید، به خصوص چک‌های سفید امضا و بدون تاریخ؛ مگر آنکه تحویل وسایل و تجهیزات به شما، موکول به ارائه چک شده باشد.در صورتی که ناچار به دادن چک هستید، سعی کنید چک را با قید ضمانت حسن انجام کار، به کارفرما بدهید. این اقدام از دو جهت برای شما مفید خواهد بود. نخست آن‌که مطابق بند «ج» ماده 13 قانون چک، برگشت خوردن چک ضمانت شما در بانک باعث تعقیب کیفری نمی‌شود و تنها مسئول پرداخت وجه چک خواهید بود. دوم آن‌که می‌توانید برای استرداد چک از کارفرما، به مراجع ذی‌صلاح مراجعه کنید و خواستار تعقیب کیفری وی شوید. طبق ماده 673 قانون مجازات اسلامی(کتاب پنجم)، «هرکس از سفید مُهر یا سفید امضایی که به او سپرده شده یا به هر طریق به دست آورده است، سوءاستفاده کند، به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.» همچنین، به استناد ماده 674 همین قانون، اگر شخصی چک یا سفته ای را که در اختیار دارد و قرار بر این بوده که این چک یا سفته را به صاحبش بازگرداند (آن را خرج نکند)، مورد سوءاستفاده قرار دهد یا آن را تلف کند و از بین ببرد، به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. در صورتی که امکان درج عنوان ضمانت روی برگ چک وجود نداشت، سعی کنید، دست‌کم موضوع واگذاری چک و شماره آن را، در قرارداد کارتان قید کنید. به این ترتیب، می‌توانید از سند قراردادتان برای اثبات ادعای ضمانتی بودن چک استفاده کنید و از مزایای مندرج در ماده 13 قانون چک بهره‌مند شوید. طبق ماده 13 قانون چک، «در موارد زیر صادرکننده چک قابل تعقیب کیفری نیست: الف - در صورتی که ثابت شود چک، سفید امضا داده شده‌باشد؛ ب- هرگاه در متن چک وصول وجه آن، منوط به تحقق شرطی شده‌باشد؛ ج- چنانچه در متن چک قید شده باشد که چک بابت تضمین انجام معامله یا تعهدی است؛ د- هرگاه بدون قید در متن چک ثابت شود که وصول وجه آن منوط به تحقق شرطی بوده یا چک بابت تضمین انجام معامله یا تعهدی است؛ ه- در صورتی که ثابت شود چک بدون تاریخ صادر شده و یا تاریخ واقعی صدور چک مقدم بر تاریخ مندرج در متن چک باشد.»
  10. قابل توجه متقاضیان پلمب دفاتر تجارتی 🔰 نکات ذیل درخصوص پلمب دفاتر در سال مالی جدید مد نظر قرار گیرد : ● حتی المقدور در ابتدای هر سال جهت دفاتر قانونی سال مالی بعد اقدام گردد. ● با توجه به اینکه اثرات حقوقی تحریر دفاتر به تاریخ ما بعد از پایان عملیات پلمب بر می گردد لذا امکان پلمب به تاریخ های گذشته میسر نمی باشد. ● آئین نامه ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم درخصوص نحوه تحریر دفاتر و چگونگی حفظ و نگهداری آنها و تکالیف مربوطه پیش بینی گردیده لذا توصیه می شود مراتب آن به دقت مطالعه شود. ● هر شخصیت حقیقی و حقوقی امکان پلمب دفاتر به دفعات را در هر سال مالی با رعایت آئین نامه ماده ۹۵ ق.م.م دارد با این توضیح که تعداد جلد پلمب شده به سازمان امور مالیاتی اطلاع داده شده و مراتب آن روی برچسب الصاقی دفاتر منعکس می گردد و تاریخ تحریر تراکنش های مالی اشخاص می بایست با تاریخ پلمب دفاتر مذکور همخوانی داشته باشد. ● انجام امور پلمب دفاتر پس از ثبت درخواست الکترونیکی در سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صرفا از طریق مرکز استان واحد ثبتی شخصیت حقوقی یا حقیقی مربوطه با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی آن استان صورت می گیرد. ● با توجه به اینکه پس از پایان عملیات پلمب، دفاتر مذکور از طریق شرکت پست به آخرین آدرس اقامتگاه قانونی شخصیت حقوقی ارسال می گردد لذا مقتضی است که نسبت به بروز رسانی آدرس مذکور از طریق ارائه صورتجلسه متناسب اقدام گردد بدیهی است فراخوانی آدرس ثبت شده از سامانه جامع ثبت شرکتها مبنای آدرس ارسالی دفاتر پلمب شده خواهد بود. ● با توجه به تکالیف قانونی مقرر در قانون مالیات های مستقیم اطلاعات پلمب دفاتر کلیه اشخاص(حقیقی و حقوقی) از طریق ارتباط الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال می گردد. ● درخصوص اشخاص حقوقی جدیدالتاسیس متقاضیان می بایست بلافاصله جهت سال مالی جاری و سال مالی بعد خود درخواست پلمب دفاتر را بصورت الکترونیکی تکمیل نمایند . بدیهی است هرگونه مسئولیت عدم پلمب دفاتر طبق قانون با مدیران آنها خواهد بود.
  11. ثبت حسابداری اهدایا دارایی درآمد اهداء(بس) به ارزش منصفانه+مخارج تحمیل شده(مخارج ثبت و ..) درصورتی که اهدا به صورت مشروط صورت گیرید به عنوان بدهی شناسایی می شود دارایی** بدهی(تعهدات مرتبط با کمک بلاعوض)(بس) که پس از ایفای تعهدات (یادرادامه ایفای تعهدات در پایان سال بدهی(تعهدات مرتبط با کمک بلاعوض) درآمد اهداء** (بس) هزرینه استهلاک** استهلاک انباشته** (بس) درصورت استرداد دارایی اهدایی: بدهی(تعهدات مرتبط با کمک بلاعوض)*(مانده)* استهلاک انباشته زیان ناشی از استرداد دارایی** (بس) وجه نقد(در صورت پرداخت بابت جریمه) **(بس)
  12. معيار تشخيص تعميرات اساسی در مورد دارائی های ثابت هزينه های انجام شده جهت تعميرات دارائيهای ثابت به دو دسته تعميرات اساسی وتعميرات جزئی تقسيم می شود. تعميرات اساسی كه به حساب قيمت تمام شده دارائيهای ثابت منظور می گردد عبارتند از آن دسته از هزينه های انجام شده ای است كه معرف بهسازی دارائی های ثابت بوده و باعث افزايش منافع آتی موجود (بشرح زير) به ميزان بيش از برآورد قبلی گردد : افزايش عمر مفيد دارائی افزايش كارائی دارائی بهبود اساسی در كيفيت بازدهی دارائی ساير تعميرات دارائيهای ثابت كه مشمول موارد فوق نباشد تعميرات جزئی تلقی می گردد و اينگونه مخارج برای حفظ و نگهداری دارائی ثابت در شرايط عادی عملياتی انجام می شود و در دوره وقوع بعنوان هزينه در حسابها ثبت می گردد.
  13. ترتيب تنظيم مدارك خريد كالا يا خدمت: 1️⃣ اصل درخواست واحد متقاضي. 2️⃣ دستور مقام مجاز تشخيص دهنده در انجام معاملات مبني بر موافقت با خريد كالا يا خدمت مورد نظر و ترجيحا با قيد برآورد هزينه. 3️⃣ استعلام بهاي تهيه شده در صورت انجام خريدهاي درحد معاملات متوسط. 4️⃣ صورت مقايسه قيمتهاي استعلام شده 5️⃣ اصل فاكتور با صورتحساب فروشنده. ◀️ فاكتورهاي دريافتي مي بايست بدون قلم خوردگي و مشخصاً نام آدرس و شماره تلفن و شماره اقتصادي و شماره ملي فروشنده بر روي آن درج شده باشد و عبارت نقدا دريافت شد يا بصورت نسيه فروخته شد توسط فروشنده با امضا ومهر بر روي فاكتور درج شده باشد. 6️⃣ رسيد دريافت چك در خريدهايي كه پرداخت به صورت چك انجام شود . 7️⃣ قبض رسيد انبار، صورتمجلس تحويل كالا به واحد متقاضي يا گواهي انجام كار توسط واحد متقاضي حسب مورد. 8️⃣ روكش سند هزينه مطابق فرم نمونه. 9️⃣ صورت خلاصه فاكتورهاي سند در صورت تعدد فاكتورها.
  14. آموزش‌تعدیلات‌سنواتی در صورتیکه وام دریافتی در سنوات گذشته در دفاتر ثبت نشده باشد در سال جاری چگونه بایست اقدام به ثبت در دفاتر کرد. 🔰🔰 🔸استاندارد شماره ۶ ۳۷ - تعديلات‌ سنواتي‌ يعني‌ اقلام‌ مربوط‌ به‌ سنوات‌ قبل‌ كه‌ در تعديل‌ مانده‌ سود (زيان‌) انباشته‌ ابتداي‌ دوره‌ منظور مي‌گردد، به‌ اقلامي‌ محدود مي‌شود كه‌ از ” تغيير در رويه‌ حسابداري‌“ و ” اصلاح‌ اشتباه‌“ ناشي‌ گردد. ۳۸ - اثر تعديلات‌ سنواتي‌ بايد از طريق‌ اصلاح‌ مانده‌ سود (زيان‌) انباشته‌ ابتداي‌ دوره‌ در صورتهاي‌ مالي‌ منعكس‌ گردد. اقلام‌ مقايسه‌اي‌ صورتهاي‌ مالي‌ نيز بايد ارائه‌ مجدد شود، مگر آنكه‌ اين‌ امر عملي‌ نباشد. در چنين‌ شرايطي‌ موضوع‌ بايد در يادداشتهاي‌ توضيحي‌ افشا شود. همچنين‌ ميزان‌ و ماهيت‌ اقلام‌ تشكيل‌دهنده‌ تعديلات‌ سنواتي‌ و دلايل‌ توجيهي‌ تغيير در رويه‌ حسابداري‌ و همچنين‌ اين‌ امر كه‌ اقلام‌ مقايسه‌اي‌ صورتهاي‌ مالي‌ ارائه‌ مجدد شده‌ است‌ (يا عملي‌ نبودن‌ ارائه‌ مجدد) بايد در يادداشتهاي‌ توضيحي‌ افشا گردد. هر چند تعدیلات سنواتی جزئی از گردش حساب سود (زیان) انباشته است اما با سایر اقلام مندرج در این حساب تفاوت اساسی دارد سایر اقلام مندرج در گردش حساب سود (زیان) انباشته ماهیتاً تخصیص سود هستند در حالی که تعدیلات سنواتی تنها برای اصلاح مانده اول دوره می‌باشد یعنی نمی‌توان آنرا مفهوماً معادل حساب سود (زیان) انباشته لحاظ کرد و نه سود (زیان) انباشته را می شود معادل تعدیلات سنواتی عنوان کرد. رابطه تعدیلات سنواتی و سود (زیان) انباشته یک رابطه جزء و کل است با این توضیح که تعدیلات سنواتی صرفاً مؤثر در اصلاح و تعدیل مانده اول دوره حساب سود (زیان) انباشته است. 🔸ابتداء بایست مانده اصل و فرع وام دریافتی بعنوان بدهی شناسایی و در دفاتر ثبت کنیم. بد : تعدیلات سنواتی بد : پیش پرداخت بهره سنواتی بس : تسهیلات دریافتی
  15. نحوه بهره مندی کارگران از حقوق ایام بیکاری بدون شکایت از کارفرما 👇👇👇 🔸کارفرمایان میتوانند بدون تحمل هزینه و ضمن توافق با کارگر جهت بهره مندی ایشان از بیمه بیکاری طبق مراحل زیر اقدام کنند: 1- تنظیم قرارداد کار با مدت یکسال : تاریخ خاتمه- تاریخ ترک کار طبق لیست بیمه تاریخ شروع- یکسال قبل 2- ارائه یک نسخه از قرارداد کار به اداره کار محل. 3-تنظیم و ارائه نامه عدم نیاز با این مضمون : مثلا" اداره کار شرق تهران با سلام و احترام با توجه به اتمام قرارداد یکساله آقای/خانم ... و عدم نیاز کارگاه به خدمات ایشان ، نامبرده جهت استفاده از مزایای قانونی به حضور معرفی میگردند. 4- ارائه برگ تسویه حساب حقوق و مزایا به اداره کار محل الزامیست. 🔹توجه: این امور حداکثر تا 30 روز پس از اتمام قرارداد باید انجام شود
×
×
  • جدید...