رفتن به مطلب
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal

به تالار گفتگوی حسابداران زنجان خوش آمدید امیدواریم بتوانیم در کنار هم برای ارتقای رشته حسابداری تلاش نماییم 

سینا123456

عضو عادی
  • تعداد ارسال ها

    13
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 معمولی

درباره سینا123456

  • تاریخ تولد تعیین نشده
  1. مشاوره شرکت حسابداری در راستای معافیت ، جرائم و بخشودگی ها ی مالیات بر ارزش افزوده: مشاورین شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری باتوجه به مسلط بودن بر روی قوانین مالیات های مستقیم میتوانند مشاوره های لازم را جهت بکار بردن قوانین مالیاتی به شرکت های تجاری داده و آنها را در امور مالی و مالیاتی همراهی کنند. تعریف سازمان امور مالیاتی کشور برای ارزش افزوده : مالیاتی است که کلیه ی عرضه کنندگان کالاها و خدمات باید علاوه بر بهای کالا و یا خدمات عرضه شده به صورت درصدی از بهای فروش کالا یا خدمات در زمان فروش از خریداران اخذ و به صورت دوره ای به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت کنند . یا به عبارت دیگر ارزش افزوده را تفاوت بين ارزش كالاها و خدمات عرضه شده با ارزش كالاها و خدمات خريداري شده يک شخص در يک دوره معين می باشد . و به زبان ساده تر میتوان گفت شرکت ها در هنگام خرید کالا و خدمات مبلغی را بعنوان ارزش افزوده پرداخت میکنند و در زمان فروش کالا و خدمات مبلغی را بعنوان ارزش افزوده دریافت می کنند که مابه التفاوت این مبلغ پرداختی و دریافتی بعنوان ارزش افزوده ی هر شرکت محاسبه میشود که باید به سازمان مالیاتی پرداخت شود . اما شرکت های تجاری بدلیل درگیری با مسائل ارزش افزوده نیاز زیادی به شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداریدارند و شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری با ارائه ی راهکار هایی مناسب قوانین رابرای اشخاص حقوقی ساده می کنند . باید توجه داشت که مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده های نهایی گرفته میشود و اشخاص حقوقی فقط منتقل کننده ی آن هستند و شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری با ابتکار و توانایی بالا در زمینه ی مالیاتی میتوانند کمک زیادی به شرکت های تجاری در ارائه ی گزارش فصلی و گزارش ارزش افزوده نمایند . معافیت ها: عرضه ی کالا و ارائه ی خدمات زیر وهمچنین واردات آنها حسب مورد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می باشد: 1_محصولات کشاورزی فرآوری نشده 2_دام و طیور زنده,آبزیان , زنبور عسل و نوغان 3_انواع کود,سم بذر ونهال 4_آرد خبازی ,نان,گوشت,قند,شکر,برنج,حبوبات,سویا,شیر,پنیر,روغن نباتی,و شیر خشک 5_کتاب,مطبوعات,دفاتر تحریروانواع کاغذ چاپ,تحریر و مطبوعات 6_كالاهاي اهدايي به صورت بلاعوض به وزارتخانه ها، مؤسسـات دولتـي و نهادهـای عمومي غير دولتي با تأييد هيأت وزيران و حوزه هاي علميه با تأييد حوزه گيرنده هدايا 7_کالاهای همراه مسافر که برای استفاده ی شخصی تا میزان معافیت مقرر طبق مقررات صادرات و واردات 8_اموال غیر منقول 9_انواع دارو ,لوازم مصرفی درمانی , خدمات درمانی (انسانی ,حیوانی و گیاهی )وخدمات توانبخشی و حمایتی 10_خدمات مشمول مالیات بر درآمد حقوق ,موضوع قانون مالیات های مستقیم 11_خدمات بانکی واعتباری بانکها ,موسسات و تعاونی های اعتباری و صندوق های قرض الحسنه مجاز وخدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار بازار بورس و خارج از آن 12_خدمات حمل ونقل عمومی مسافری دورن و برون شهری جاده ای ,ریلی ,هوایی و دریایی 13_فرش دستباف 14_انواع خدمات پژوهشی و آموزشی که طبق آئین نامه ای که با پیشنهاد مشترک وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری ,امور اقتصادی و دارایی,بهداشت,درمان وآموزش پزشکی ,آموزش و پرورش و کار وامور اجتماعی ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد . 15_خوراک دام و طيور 16_رادار و تجهيزات كمك ناوبری هوانوردی ويژه فرودگاهها براسـاس فهرسـتي كـه به پيشنهاد مشترك وزارت راه و ترابری و وزارت امور اقتصادي و دارايي تهيه و ظـرف مدت شش ماه از تاريخ تصويب اين قانون به تصويب هيأت وزيران ميرسد . 17_اقلام با مصارف صرفا دفاعی (نظامی و انتظامی)وامنیتی براساس فهرستی که به پیشنهاد مشترک وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح ووزارت امور اقتصادی ودارایی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد. ماده ی 13: صادرات کالا و خدمات به خارج از کشوراز طریق مبادی خروجی رسمی شامل مالیات موضوع این قانون نمی باشد و مالیاتهای پرداخت شده بابت آنها با ارائه برگه خروجی صادره توسط گمرک (در مورد کالا)و اسناد و مدارک مثبته ,مسترد می گردد. تبصره:مالیاتهای پرداختی بابت کالاهای همراه مسافران تبعه کشورهای خارجی که از تاریخ خرید آنها تا خروج از کشور بیش از دو ما نگذشته باشد,از محل وصولی های جاری درآمد مربوط هنگام خروج از کشور در مقابل ارائه ی اسناد و مدارک مثبه مشمول استرداد خواهد بود. همکاری متقابل شرکت های تجاری و شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری باعث پیش گیری از جریمه شدن شرکت های تجاری شده و به شرکت های تجاری این کمک را می کند که در موضوعات مالیاتی موفق تر عمل کنند . جرایم و بخشودگی ها مالیات بر ارزش افزوده : ماده ی 22:مودیان مالیاتی در صورت انجام ندادن تکالیف مقرر در قانون مالیات های مستقیم ویا در صورت تخلف از مقررات, علاوه بر پرداخت مالیات متعلق و جریمه تاخیر ,مشمول جریمه ای به شرح زیر خواهند بود: 1_عدم ثبت نام مودیان در مهات مقرر معادل 75%مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نام یا شناسایی حسب مورد 2_عدم صدور صورتحساب معادل یک برابر مالیات متعلق 3_عدم درج صحیح قیمت در صورنحساب معادل یک برابر مابه التفاوت مالیات متعلق 4_عدم درج وتکمیل اطلاعات صورتحساب طبق نمونه اعلام شده معادل 25%مالیات متعلق 5_عدم تسلیم اظهارنامه از تاریخ ثبت نام یا شناسایی به بعد حسب مورد ,معادل 50%مالیات متعلق 6_عدم ارائه ی دفاتر یا اسناد و مدارک حسب مورد معادل 25%مالیات متعلق ماده ی 23:تاخیر در پرداخت در موعد مقرر موجب تعلق جریمه ای به میزان 2%در ماه نسبت به مالیات پرداخت نشده و مدت تاخیر خواهد بود. ماده ی 191 قانون مالیات های مستقیم : تمام یا قسمتی از جرایم مقرر در این قانون بنا به درخواست مودی باتوجه به دلایل ابرازی مبنی بر خارج از اختیار بودن عدم انجام تکالیف مقرر وبا در نظر گرفتن سوابق مالیاتی و خوش حسابی مودی به تشخیص و موافقت سازمان امور مالیاتی کشور قابل بخشوده شده می باشد. لازم به ذکر است که طبق ماده ی 167 قانون مالیات های مستقیم وزارت امور اقتصادی و دارایی یا سازمان امور مالیاتی کشور میتواند نسبت به مودیانی که قادر به پرداخت بدهی مالیاتی خود اعم از اصل و جریمه به طور یک جا نیستند از تاریخ ابلاغ مالیات قطعی بدهی مربوط را حداکثر به مدت سه سال تقسیط نمایند. شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری با تسلط به قوانین مالیاتی راه های رسیدن به یک نتیجه ی مطلوب در موضوع مالیاتی را هموار تر می کنند.
  2. خدمات مشاوره ای شرکت حسابداری درراستا انتخاب نماینده دردفاع مالیاتی انتخاب نماینده با توجه بند 3 ماده 244 چگونه است ؟ مودی با توجه به بند 3 ماده 244 میتواند ” یک نفر نماینده از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران یا اتاق تعاون یا جامعه حسابداران رسمی ایران یا مجامع حرفه‌ای یا تشکل‌های صنفی یا شورای اسلامی شهر به انتخاب انتخاب کند ،اما مشروط بر اینکه در متن اعتراض این انتخاب را به صراحت اعلام نماید ، درغیر اینصورت سازمان امور مالیاتی در انتخاب نماینده از میان تشکل های مذکور در بند 3 ماده 244 با توجه به نوع فعالیت مودی مخیر خواهد بود. شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری در این راستا مشاوره مالیاتی کاربردی میتوانند داشته باشند تا مودی آگاهی بالاتری در این زمینه پیدا کند . در این صورت اگر مودیان انتخاب خود را به صراحت در متن اعتراض خود قید ننمایند ، نمی توانند انتظار داشته باشند که نماینده تشکل مطلوب آنها قطعا در جلسه هیات حاضر شود . آیا انتخاب نماینده به معنای انتخاب شخص خاصی است ؟ برخی از مودیان انتظار دارن زمان مراجعه به امور مالیاتی اتاق تهران ، نماینده اتاق بازگانی جهت مذاکرات و هماهنگی، قبلا به مودیان مزبور معرفی شود . اما امور مالیاتی اتاق تهران به دلایل زیر از بر آوردن این نوع ازانتظارات معذور است: اولا: به موجب تبصره 2 ماده 244 قانون مالیات های مستقیم، اداره امور هیات های حل اختلاف مالیاتی و مسئولیت تشکیل جلسات با سازمان امور مالیاتی است . بر اساس فرایند جاری سازمان امور مالیاتی ، توزیع پرونده ها و بر گزاری جلسات در صبح روز تاریخ تشکیل جلسات انجام می پذیرد .وهیچیک از نمایندگان بند های 3 گانه ماده 244، تا تاریخ تشکیل جلسه از محتوای پرونده هایی که به آنان ارجاع خواهد شد مطلع نیستند. با این حال هریک از نمایندگان از تاریخ ارجاع پرونده به هیات حل اختلاف، قانونا از امکان استفاده از زمان کافی برای صدور رای برخوردار بوده و ملزم به صدور رای در همان تاریخ تشکیل جلسه رسیدگی نخواهند بود. آیا نماینده ،وکیل مدافع مودی است ؟ نماینده اتاق بازرگانی و یا هریک از نمایندگان بند 3 ماده 244 وکیل مدافع مودی نیستند . وظایف این نمایندگان صیانت از حقوق قانونی متقابل مودیان و سازمان امور مالیاتی است. نمایندگان مزبور، برای این در هیات ها حضور دارند که نگاه هیات حل اختلاف به ” قانون ” یک سویه و با تفسیر به رای به نفع سازمان امور مالیاتی صورت نگیرد. در هیات های حل اختلاف مالیاتی، هر سه داوران، اعم از نمایندگان بند های 1 و 2 و 3 ماده 244 ، نقشی مشابه و برابر با قاضی را ایفا می کنند و هریک مجاز به صدور رای مستقل هستند، رای نهایی بر اساس نظر اکثریت داوران یاد شده اعتبار می یابد بدین ترتیب مودیان محترم به این نکته توجه داشته باشند که تنها قاضی باتوجه به کفیر خواست دادستان و دفاع مالیاتی وکیل مدافع و براساس اجتهاد خود به صدور رای مبادرت نمی نماید. ماده ۲۶۹ قانون مالیات های مستقیم تخلف قضات اعضای هیات‌های حل اختلاف مالیاتی در انجام تکالیفی که به موجب قوانین و مقررات مالیاتی به عهده هیات‌های حل اختلاف گذارده شده است با اعلام دادستانی انتظامی مالیاتی در دادسرای انتظامی قضات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت . در مورد قضات بازنشسته و نیز نمایندگان موضوع بند (3) ماده (244) این قانون به تخلف آنان با اعلام دادستانی انتظامی در محاکم دادگستری رسیدگی و به مجازات متناسب محکوم خواهند شد . آیاشخصی میتواند نقشی مشابه وکیل مدافع را در هیات های حل اختلاف مالیاتی داشته باشد ؟ پیشنهادی که در این زمینه میتوان ارائه کرد این میباشد که از شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری که دارایمشاورین مالیاتی آگاه و باتجربه هستند کمک بگیرید، این مشاورین با آگاهی کامل از قوانین و بخشنامه‌ها و قوانین مالیاتی قادرند، دفاع مالیاتی مستند و دقیق تنظیم و با حضورو مذاکرات دفاع مالیاتی در جلسه رسیدگی‌،میزان موفقیت مودیان را در هیات ها افزایش دهند. فراموش نکنید که مشاورین مزبور تنها در صورت داشتن وکالتنامه رسمی معتبر مجاز به حضور در جلسه هیات ها می باشند البته با مشاوره گرفتن از مشاورین شرکت حسابداری و یا موسسه حسابدای از تمامی نکات این هیات های مالیاتی میتوانید آگاهی لازم را کسب نمایید .
  3. مشاوره شرکت حسابداری در زمینه دفاع مالیاتی اگرمودیان مالیاتی به نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات اعتراضی داشته باشند میتوانند با طرح اعتراض پرونده خود را جهت رسیدگی به هیات هایی تحت عنوان هیات های حل اختلاف مالیاتی ارجاع کنند که میتوان گفت مودی با ارجاع شکایت خود درروند دفاع مالیاتی قرار میگیرد درواقع تشکیل این هیات‌ها ، حل اختلاف مالیاتی بین مودیان و سازمان امور مالیاتی وایجاد فرصتی برای دفاع مالیاتی دو طرف میباشد که شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری میتوانن با تجربه و تخصص خود راهکارهای موثری ارائه کنند. لازم به ذکر است که سازمان امور مالیاتی کشور درصورتی‌ که مؤدی از ارسال اظهارنامه مالیاتی خود در مهلت قانونی و مطابق با مقررات خودداری کند، میتواند اقدام به تهیه اظهارنامه مالیاتی برآوردی براساس فعالیت و اطلاعات اقتصادی کسب‌شده مؤدیان از طرح جامع مالیاتی و مطالبه مالیات متعلق به موجب برگ تشخیص مالیات اقدام می‌کند. در صورت اعتراض مؤدی چنانچه ظرف مدت سی‌روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی مطابق مقررات مربوط اقدام کند، اعتراض مؤدی طبق مقررات این قانون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، اما این حکم مانع از تعلق جریمه‌ها و اعمال مجازات‌های عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی نیست. حکم موضوع تبصره ماده(۲۳۹) این قانون در اجرای این ماده جاری است. طبق ماده 239 در صورتی که مودی ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات ، قبولی خود را نسبت به آن کتبا اعلام کند یا مالیات مورد مطالبه را به ماخذ برگ تشخیص پرداخت یا ترتیب پرداخت آن را بدهد یا اختلاف موجود بین خود و اداره امور مالیاتی را رفع نماید پرونده مودی از لحاظ میزان درآمد مشمول مالیات مختومه تلقی می‌گردد و در مواردی که مودی ظرف سی روز کتبا اعتراض ننماید و یا در مهلت مقرر در ماده مذکور به اداره امور مالیاتی مربوط مراجعه نکند درآمد تعیین شده در برگ تشخیص مالیات قطعی است که با مراجعه به شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداریمیتوان از خدمات مالیاتی بهره برد و باعث شد روند دفاع مالیاتی بهتر پیش رود . نحوه دفاع مالیاتی در هیات های حل اختلاف مالیاتی: به موجب ماده 244 قانون مالیات های مستقیم : کلیه رسیدگی هایی که مربوط به اختلاف‌های مالیاتی میباشد جز در مواردی که ضمن مقررات این قانون مرجع دیگری پیش بینی شده باشد ، در هیات حل اختلاف مالیاتی انجام میگیرد . هیات حل اختلاف مالیاتی شامل 3 نفر میباشد : – یک نفر نماینده سازمان امور مالیاتی کشور. – یک نفر قاضی اعم از شاغل یا بازنشسته. درصورتی که قاضی بازنشسته واجد شرایطی در شهرستانها یا مراکز استانها وجود نداشته باشد بنا به درخواست سازمان امور مالیاتی کشور ، رییس قوه قضائیه یک نفر قاضی شاغل را برای عضویت هیات معرفی خواهد نمود . – یک نفر نماینده از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران یا اتاق تعاون یا جامعه حسابداران رسمی ایران یا مجامع حرفه‌ای یا تشکل‌های صنفی یا شورای اسلامی شهر به انتخاب مودی در صورتی که برگ تشخیص مالیات ابلاغ قانونی شده باشد و یا همزمان با تسلیم اعتراض به برگ تشخیص در مهلت قانونی مودی انتخاب خود را اعلام ننماید سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به نوع فعالیت مودی یا موضوع مورد رسیدگی از بین نمایندگان مزبور یک نفر را انتخاب خواهد کرد لازم به ذکراست در این زمینه کارشناسان شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری میتوانند مشاوره های سودمندی ارائه دهند. تبصره 1: جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی با حضور سه نفر رسمی است و رای هیات‌های مزبور با اکثریت آرا قطعی و لازم‌الاجرا است ، ولی نظر اقلیت باید در متن رای قید گردد . تبصره 2: اداره امور هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و مسئولیت تشکیل جلسات هیات‌ها به عهده سازمان امور مالیاتی کشور می‌باشد و حق الزحمه اعضای هیات‌های حل اختلاف بر اساس آیین نامه‌ای که بنا به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد رسید از محل اعتباری که به همین منظور در بودجه سازمان مذکور پیش بینی می‌شود قابل پرداخت خواهد بود .
  4. دیوان عدالت اداری در قانون مرجعی وجود دارد که بر عملکرد دستگاه های اجرایی و هیات ها و کمیسیون ها نظارت میکند نام این مرجع دیوان عدالت اداری میباشد که نحوه نظارت آن از طریق رسیدگی قضایی صورت می پذیرد . اگر مودی به برگ تشخیص مالیات در زمان قانونی اعتراض نکرده باشد و همچنین اگر هیات حل اختلاف مالیاتی بدوی به موجب قانون برای طرح موضوع و رسیگی به پرونده مالیاتی وجود نداشته باشد و برگه تشخیص مالیاتی به مرحله برگ قطعی مالیاتی رسیده باشد در این حات با توجه به بند 1 ماده 13 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385 ، مودی میتواند اعتراض خود را نسبت به تصمیم اداره مالیاتی برای مالیات تعیین شده به دیوان عدالت اداری ارجاع دهد و این دیوان نظارت و رسیدگی به پرونده مالیاتی را انجام دهد. دیوان عدالت اداری به موجب بند 2 قانون 13 ذکر شده شکایات و اعتراضات مودیان نسبت به آرا هیات های حل اختلاف مالیاتی از نظر نقض قوانین و مقررات بررسی می نماید و این امر جزو صلاحیت این دیوان میباشد. لازم به ذکر است صلاحیت دیوان عدالت اداری مسئولیت و نظارت نسبت به مراجع اختصاصی اداری از قبیل کمیسیون ،هیات ، شورا و … را دارا میباشد و اگر اعتراضی نسبت به رای مراحجع اختصاصی اداری سایر مراجع باشد جزو صلاحیت دیوان عدالت اداری نمیباشد چرا که دیوان از صلاحیت رسیدگی به آرای قطعی مطلق مراجع اختصاصی اداری «از حیث نقض قوانین و مقررات و یا مخالفت با آنها» برخوردار است، مگر در مواردی که به موجب قانون مستثنی شده باشد. بر همین اساس، دیوان عدالت اداری، علاوه بر برخورداری از صلاحیت رسیدگی شکلی نسبت به آرای شعب شورای مالیاتی، صلاحیت رسیدگی شکلی به شکایات از آرای قطعی هیأتهای حل اختلاف مالیاتی را دارا میباشد. همچنین در مواردی که اجرای تصمیمات و اقدامات مراجع ذیربط مالیاتی (از جمله واحد اجرا) بنا به اعلام خواهان ضمن دادخواست تقدیمی یا پس از آن موجب ورود خسارت گردد، در صورت احراز موضوع، شعبه رسیدگی‌کننده به اصل دعوا می‌تواند دستور موقت مبنی بر توقیف عملیات اجرایی تا تعیین تکلیف قطعی شکایت صادر نماید میتوان گفت عالی ترین مرجع شکلی حل اختلاف مالیاتی دیوان عدالت اداری میباشد زیرا این دیوان مرجع شکایات و اعتراضات از آرای قطعی صادره از تمام مراجع حل اختلاف میباشد . در دیوان عدالت اداری رسیدگی جنبه شکلی دارد بدین معنی که اگر شعبه دیوان عدالت اداری رأی قطعی مراجع حل اختلاف مالیاتی را مطابق با قانون تشخیص ندهد و فسخ نماید، رسیدگی مجدد پرونده مالیاتی را به هیأت دیگر یا شعبه دیگری ارجاع میدهد ؛ مگر این که با فسخ رأی مورد شکایت دیگر موضوعی برای رسیدگی باقی نماند و در هر صورت خود وارد رسیدگی در اصل موضوع نمی‌شود.رای دیوان عدالت اداری مگر در موارد خاص قطعی است. لازم به توضیح است پیگیری مسائل مالی و مالیاتی احتیاج به داشتن تجربه و اطلاعات تخصصی میباشدکه مودیان محترم میتوانند با مراجعه به شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری رسیدگی و دفاع مالیاتی پرونده های مالیاتی خود را به آنان بسپارن زیرا شرکت حسابداری و موسسه حسابداری دارای نیروهای مجرب و متخصص میباشند که میتوانند با ارائه خدمات مالی و مالیاتی مسائل مالی و روند آن را به بهترین و قانونی ترین شکل حل نمایند. منبع: http://tehcp.com/
  5. مشاوره حرفه ای در گزارش رسیدگی و دفاعیه مالیاتی : به موجب ماده 216 قانون مالیات های مستقیم : مرجع رسیدگی به شکایات ناشی از اقدامات اجرایی راجع به مطالبات دولت از اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی که طبق مقررات اجرایی مالیات‌ها قابل مطالبه و وصول می‌باشد ، هیات حل اختلاف مالیاتی خواهد بود . به شکایات مزبور به فوریت و خارج از نوبت رسیدگی و رای صادر خواهد شد لازم به ذکر است که اشخاص حقیقی و حقوقی با مراجعه به شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری میتوانند بهترین مشاوره را در این زمینه کسب نمایند زیرا مشاوران و کارشناسانی که در شرکت حسابداری و موسسه حسابداری مشغول به فعالیت هستند دارای اطلاعات کافی درباره مسائل مالی و مالیاتی میباشند. تبصره 1: در مورد مالیاتهای مستقیم درصورتی که شکایت حاکی از این باشد که وصول مالیات قبل از قطعیت ، به موقع اجرا گذارده شده است ، هرگاه هیات حل اختلاف مالیاتی شکایت را وارد دانست ضمن صدور رای به بطلان اجرائیه حسب مورد قرار رسیدگی و اقدام لازم صادر یا نسبت به درآمد مشمول مالیات مودی رسیدگی و رای صادر خواهد کرد . رای صادره از هیات‌های حل اختلاف قطعی است . تبصره 2: در مورد مالیاتهای غیر مستقیم هرگاه شکایت اجرایی از این جهت باشد که مطالبه مالیات قانونی نیست مرجع رسیدگی به این شکایت نیز هیات حل اختلاف مالیاتی خواهد بود و رای هیات مزبور در این باره قطعی و لازم‌الاجرا است . مفاد این تبصره شامل جرایم قاچاق اموال موضوع عایدات دولت و بهای مال قاچاق از بین رفته و نیز آن دسته از مالیاتهای غیر مستقیم که طبق مقررات مخصوص به خود در مراجع خاص باید حل و فصل شود نخواهد بود . ماده 237 قانون مالیات های مستقیم برگ تشخیص مالیات باید بر اساس ماخذ صحیح و متکی به دلایل و اطلاعات کافی و به نحوی تنظیم گردد که کلیه فعالیت‌های مربوط و درآمدهای حاصل از آن به طور صریح در آن قید و برای مودی روشن باشد . امضاکنندگان برگ تشخیص مالیات باید نام کامل و سمت خود را در برگ تشخیص به طور خوانا قید نمایند و مسئول مندرجات برگ تشخیص و نظریه خود از هر جهت خواهند بود و درصورت استعلام مودی از نحوه تشخیص مالیات مکلفند جزئیات گزارشی را که مبنای صدور برگ تشخیص قرار گرفته است به مودی اعلام نمایند و هرگونه توضیحی را در این خصوص بخواهد به او بدهند . ماده ۲۶۹ قانون مالیات های مستقیم تخلف قضات اعضای هیات‌های حل اختلاف مالیاتی در انجام تکالیفی که به موجب قوانین و مقررات مالیاتی به عهدههیات‌های حل اختلاف گذارده شده است با اعلام دادستانی انتظامی مالیاتی در دادسرای انتظامی قضات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت . در مورد قضات بازنشسته و نیز نمایندگان موضوع بند (3) ماده (244) این قانون به تخلف آنان با اعلام دادستانی انتظامی در محاکم دادگستری رسیدگی و به مجازات متناسب محکوم خواهند شد با استناد به ماده ۲۳۷ قانون مالیات‌های مستقیم، در مرحله اول باید گزارش رسیدگی را که مبنای صدور برگ تشخیص است را از اداره امور مالیاتی مربوطه دریافت نمایید و به دقت بررسی کنید در مرحله بعدی باید گزارش را با قانون مالیات های مستقیم بخشنامه های سازمان امور مالیاتی و همچنین با آرا شورای مالیاتی و آرا دیوان عدالت اداری مقایسه کنید و تفاوت های احتمالی را یادداشت کنیدو در آخر لایحه دفاعیه خود را با ذکر مغایرت‌های نحوه رسیدگی اداره امور مالیاتی با قوانین مقررات مراجع مذکور در فوق تنظیم نمایید و فقط به قوانین استناد کنید ، توصیه میشود در صورتی که به قوانین تسلط کافی ندارید ریسک نکنید وبا مراجعه به شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری از مشاوران حرفه ای کمک بخواهید . منبع: http://tehcp.com/
  6. اصلاح نگرش بر مفهوم بودجه بندی : در برخی از سازمانها مدیران براین باورهستند که بودجه مبلغی است که حتما باید خرج شود این مسئله در سازمان هایی که عملکرد آنها با بررسی مخارج بودجه ای و واقعی صورت میپذیر به نحوه ویژه نمایانگر میباشد که مناسب تر میباشد اطلاعاتشان و همچنین تصمیماتشان را در این زمینه تغغیر دهند در همبن راستا شرکت حسابداری و با موسسه حسابداری خدمات ویژه ای میتوانند داشته باشند . باتوجه به اینکه بودجه از یه طرف پیش بینی کننده هزینه و سایر مخارج است و از طرف دیگر پیش بینی کننده درآمد ها و سایرمنابع تامین کننده میباشد به همین دلیل بودجه ای مفید و کاربردی است که بر حسب مقادیر تیه شده باشد با مقداری شدن بودجه برنامه ریزی و کنترل کردن آن بهتر و دقیق تر صورت میپذیرد . لازم به ذکر است که بودجه بندی نیازمند به تکنیک میباشد و این تکنیک ها در انواع مختلف میباشد که تعیین انتخاب کدام تکنیک باید توسط افرادی با تجربه و دانش و آگاهی بالا صورت پذیرد در این باره شرکت حسابداری و موسسه حسابداری گزینه مناسب و مطمئنی میباشد. تکنیک های مختلف بودجه بندی عبارت اند از : 1) بودجه بندی سنتی 2) بودجه بندی افزایشی و متحرک 3) بودجه بندی برمبنای برنامه ی عملکرد 4) بودجه بندی برمبنای صفر 5)بودجه بندی بر مبنای فعالیت بودجه و ساختار پیچیده آن : بودجه دارای دو نقش اصلی و مهم میباشد یک اینکه مجوز خرج میباشند به این صورت که مدیران در بخش های سازمان مقداری از هزینه را به حساب قرار دهند و دوم اینکه که معیاری هستند که میتوان عملیات سازمان را با آن کنترل کرد . این دو نقش مهمی که نام برده شد درواقع در سیستم برنامه ریزی و کنترل بودجه باهم ترکیب میشوند. در بودجه بندی برنامه ریزی بخش مهمی به شمار میاید به این صورت که در برنامه ریزی عملیاتی این اطمینان حاصل میگردد که سازمان در مسیر درست و در راستای رسیدن به هدف قرار گرفته است و همچنین مسئولیت کارکنان و همین طور مدیران کاملا مشخص میگردد با این روند نه تنها مراحل بودجه بندی متوقف نمیشد بلکه تازه سازمان در مسیر صحیح خود قرار میگیرد و همچنین مدیران برای اطمینان بیشتر عملیات کنترلی را هم انجام دهند البته شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری تجربیات کافی برای این قبیل برنامه ریزی ها دارند که میتوانند که از مشاوره هایشان میتوان بهره برد . سه نوع برنامه ریزی وجود دارد که تفاوت آن ها در دوره زمانی ایشان میباشد که به صورت کوتاه مدت ، میان مدتو درازمدت میباشد الف) برنامه ریزی راهبردی ب) برنامه ریزی بودجه ای پ) برنامه ریزی عملیاتی منبع: http://tehcp.com/
  7. بودجه نویسی و خدمات شرکت حسابداری میتوان گفت تمامی شرکت ها و مدیران از این موضوع آگاهی دارند که یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در فعالیت های مالی ، بودجه بندی است و همچنین این را هم میدانند که بودجه بندی درست و دقیق کار آسانی نیست پس بهتر است از افراد متخصص در این باره یاری بگیرن مانند مشاوران و کارشناسان شرکت حسابداری و موسسه حسابداری . علت استفاده شرکت ها از بودجه این میباشد که بتوانند برنامه ریزی دقیق و کنترل درستی بر عملکرد خود داشته باشند از مزایای بودجه بندی میتوان این طور گفت که در بودجه بندی مدیران متوجه میشند که چه مبالغی باید دریافت و پرداخت شود و به این نحو میتوانند وجوه کافی برای پرداخت بدهیهای خود مشخص نمایند ویا این که چه مقدار مواد اولیه برای تولید محصول با توجه به تقاضایی مورد انتظار لازم است. بودجه و حسابداری مدیران برای بودجه بندی شرکت خود نیاز به اطلاعات دقیق حسابداری دارند پس در اینجا به این نکته پی میبریم که باید فرآیند حسابداری شرکت کاملا دقیق و بدون نقص باشد و توسط افراد مجرب مانند کارشناسان شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری صورت پذیرد زیرا این اطلاعات حسابداری قرار است روند مالی شرکت از قبیل درآمدها هزینه ها بهای تمام شده سود و زیان و سایر موارد را به مدیران نشان دهد معمولا در شرکت ها مسئولیت اینکه این داده ها و ارقام مالی را به مدیر و کارکنان ارجاع دهد و توضیح بدهند با حسابدار است. در واقع این حسابدار است که با انجام امور مالی میتواند داده های مورد نیاز برای بودجه بندی را فراهم سازد به این نحو که برنامه های آتی مدیر را به صورت ارقام در قالب گزارش بودجه به کارکنان ارائه میکند. برای اطمینان بیشتر مدیران از اینکه بودجه بندی درحال آماده سازی درست تهیه و اجرا میشود و همچنین روند مالی دقیق است میتوانند این فرآیند هارو با یاری کارشناسان شرکت حسابداری و یا خدمات حسابداری پیش ببرن و بهترین نتیجه را دریافت نمایند. با تهیه گزارشات بودجه ای ما مبنایی در دست داریم که میتوانیم با آن ارزیابی عملکرد و مقایسه نتایج واقعی با اهداف از قبل مشخص شده را بررسی کنیم. از ابزار کاملا موثر و مفیدی که میتوان درفرآیند تهیه بودجه بندی از آن استفاده کرد نرم افزارهای پیشرفته حسابداریاست زیرا این نرم افزارها امکان دسترسی سریع به اطلاعات را برا مدیران فراهم میکند نکات مهم و مثبت در بودجه نویسی به کمک بودجه نویسی تمامی قسمت های مدیریت مجبوربه تهیه برنامه و فرموله کردن اهداف خود میشوند. با بودجه نویسی این فرصت به مدیریت داده میشود که از وقوع مشکلات جدی جلوگیری نمایند و تغییرات لازم را برای این امر بوجود آورند ازویژگی های مهم بودجه نویسی این میباشد که میتواند هماهنگی مورد نیاز بین فعالیت های واحد تجاری را آسان تر ایجاد کند .نحوه این هماهنگی به این صورت میباشد اهداف هر بخش از واحد تجاری را به اهداف کلی شرکت مربوط میسازد. پس شرکت می تواند این توانایی را بهرمند شود که تولید و فروش را متناسب با فروش مورد انتظار افزایش دهد. توسط بودجه بندی مدیریت میتواند آگاهی به عملکرد کلی شرکت داشته باشد و همچنین تاثیرپذیری فعالیت داخلی شرکت از عوامل خارجی همچون شرایط اقتصادی جامعه را افزایش می دهد. از دیگر نکات مثبت بودجه نوسی این میباشد که به نحوی باعث افزایش انگیزه پرسنل شرکت برای دستیابی به اهداف از قبل تعیین شده میشود طبق موارد گفته شده بودجه نویسی عملیات مهم و تاثیرگذاری است که مدیسریت میتواند استراتژیک شرکت خود را بر این اساس پیش برد که البته تهیه آن ملزم به داشتن دانش ، تجربه، اطلاعات مالی جامع و دقیق میباشد و همچنین باید توسط افراد خبره که هم در زمینه اطلاعات بودجه نویسی و هم در زمینه مالی اطلاعات دارن صورت پذیرد که میتواتن مجموعه ای از این موارد را در شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری یافت زیرا در شرکت حسابداریمجموعه ای از کارشناسان مختلف در زمینه های مالی مشغول به فعالیت میباشند که میتوانند خدمات جامعی ارائه کنند. منبع: http://tehcp.com/
  8. رویکرد های تازه ای از حسابداری مدیریت و نقش شرکت حسابداری ازعوامل مهمی که امروزه میتواند عامل موفقیت و یا شکست یک سازمان دانست نیروهای آن سازمان است. شاید در روزگاران گذشته این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار نبوده اما در حال حاضر سازمان ها برای بقای خود با توجه به تغییرات کنونی باید سازمان های تغییراتی داشته باشند. لازم به توضیح است علت مهم بودن منابع انسانی نسبت به دیگر منابع سازمانی این میباشد که منابع انسانی قابلیت هایی همچون یادگیری، تغییر پذری، خلاقیت و … دارامیباشد که با مدیریت صحیح میتوان باعث بقا طولانی سازمان شد. اهمیت سیستم حسابداری نوین و مدیریت صحیح منابع انسانی به این دلیل میباشد که بخش عمده هزینه ها شامل هزینه عملیاتی میباشد این طور میتوان گفت که در حال حاضر برخلاف گذشته که سازمان ها دارایی های فیزیکی اهمیت داشته است الان نیروهای انسانی مهم میباشند یعنی اقتصاد مبتنی بر دانش و سرمایه انسانی قابل اهمیت میباشد. مانند شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری که ارائه دهنده خدمات حسابداری می باشند، نیروها سرمایه اصلی شرکت حسابداری به شمار می آیند و هرچقدر نیرو ها و کارشناس ها تجربه و دانش بالایی داشته باشد آن شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری میتواند قوی تر عمل کند در شرکت های دیگر هم به همین ترتیب میباشد. به نظام مدیریتی فراگیر که فعالیت های اصلی مدیران به روشی منطقی هموار سازی میکند به نحوی که دستیابی اثربخش و کارآمدی برای رسیدن به هدف های فردی و سازمانی را دارا میباشد مدیریت بر مبنای هدف گفته میشود. باتوجه به استفاده بالا از مديريت بر مبناي هدف، کماکان نظر یکسانی بر معناي آن وجود ندارد. برخی مديريت بر مبناي هدف را يك روش ارزشيابي، تعدادی به آن روش انگيزشي میگویند و برخي، آن را ابزار برنامه‌ريزي و نظارت می‌دانند. فرایند ما میتوانیم برای ترکیب اهداف فردی و سازمانی از مديريت و برنامه‌ريزي بر مبناي هدف بهره ببریم این فرآیند براین عقيده استوار است كه میتوان تأثير مثبتي بر عملكرد كاركنان با همکاری و مشارکت بین رئيس و کارکنان گذاشت یعنی درواقع با تبديل اهداف كلي به اهداف فردي، فكر اصلي اين روش، اين است كه تدوين و پذيرش طرفيني تمامي اهداف، تعهد قوي‌تري را در كاركنان ايجاد مي­كند؛ تا اينكه سرپرست، يك جانبه هدف‌گذاري كرده، آنها را به زيردستان تحميل كند. مراحل مراحل برنامه‌ريزي این نظام بر اساس هدف و نتيجه عبارتند از: 1- تعيين رسالت و ماموريت ها 2- مشخص کردن نتايج مورد انتظار 3- تعريف شاخص هاي ارزيابي 4- تعريف هدف هاي عملياتي 5- تنظيم برنامه هاي عملياتي 6- طراحي سيستم كنترل عمليات منبع: http://tehcp.com/
  9. حسابداری مدیریت و نقش شرکت حسابداری : حسابداری مدیرتی جدا از حسابداری نیست بلکه شاخه ای از حسابداری به شمار می آید که میتواند به مدیران شرکت در برنامه ریزی، تصمیم گیری، کنترل و تجزیه و تحلیل کمک رسان باشد اگر مدیریت اجرایی استفاده موثر از این ابزار داشته باشند سود و بهینه سازی تجارت را به همراه دارد. مدیران برای اینکه بتوانند تصمیم گیری های درست و دقیقی داشته باشند احتیاج به اطلاعات مالی و اقتصادی سازمان یافته دارند اما این اطلاعات که در قالب صورت های مالی میباشد چون مطالب اقتصادی هستند ممکن است برای همه قابل درک نباشد در واقع اطلاعات درون این صورت های مالی برای شناسایی روش هایی برای ثبات مالی و افتصادی کافی نمیباشند به همین دلیل توسعه حسابداری مدیریتی اهمیت ویژه ای دارد. از این رو شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری میتوانند اطلاعات و مشاوره های مناسبی در این زمینه در اختیار مدیران قرار دهند به این نحو که توسعه سیستمی ، ثبت اطلاعات مالی و غیر مالی با توجه به نیاز مدیریت توسعه گزارش های اولیه که شامل تجزیه و تحلیل درآمد ها و هزینه ها میباشد و… صورت میگرد. علت مراجعه به شرکت حسابداری و موسسه حسابداری این میباشد که آنجا دارای کارشناسان با تجربه و خبره میباشد که میتوانند بهترین خدمات را در این زمینه ارائه کنند. اگر بخواهیم از حسابداری مدیریت تعریفی داشته باشیم میتوان آنرا فرآیندی نام نهاد که شامل شناسایی، اندازگیری، گردآوری، سنجش، تحلیل و تفسیر اطلاعات مالی و اطلاعات کمی و عملکرد دانست. این فرآیند گفته شده بدین منظور توسط مدیران انجام میشود که با برنامه ریزی ، ارزیابی و کنترل عملیات بتوان استفاده بهینه از منابع سازمانی داشته باشند و به دلیل ایکه این اطلاعات توسط مدیران در سطوح مختلف مورد استفاده قرار میگیرد پس باید به نحوی تدوین شوند که مورد استفاده تمامی مدیران قرار بگیرد، که لازم به ذکراست شرکت هایی که ازشرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری در این راستا مشاوره و خدمات میگیرند فرآیند مناسب تری دارا میباشند. حسابداری مدیریت در بالا بردن بهروری سازمان ها تاثیر بسزایی دارد اما این تاثیر زمانی خود را نشان میدهد که شرایط مناسب آن وجود داشته باشد منظور از شرایط مناسب وجود محیط کارآمد و رقابتی میباشد اما در حال حاضر این شرایط به طور کامل وجود ندارد یعنی در واقع محیط غیر رقابتی باعث شده است که ابزارهای حسابداری مدیریت از کارایی مطلوبی برخودار نباشد. نکته دیگری که وجود دارد این میباشد که صنایع بزرگ در انحصار دولت میباشد، در واقع بخش های مهم اقتصادی در دست دولت و بخش عمومی است و این امر باعث شده است که استفاده از تکنیک ها و روش های حسابداری مدیریت مبنی بر رقابت در این بخش ها وجود نداشته باشد این امر حتی در در مدارس ، دانشگاه ها و بیمارستان های دولتی به چشم میخورد و کماکان در این بخش ها از همان شیوه سنتی و حسابداری نقدی استفاده میشود و میتوان گفت شاخصی برای برآورد عملکرد، کارایی، اثربخشی این موسسات وجود ندارد. اما این بدین معنی نیست که نشود در این سیستم ها و سازمان ها تغییراتی ایجاد کرد بلکه میتوان با بودجه نویسی دقیق و سازمان دهی شده و حسابداری مدیریت کارایی و بهروری را بالا برد و همچنین میتوان انگیزه لازم را در مدیران افزایش داد تا بتوانن ازخلاقیت و نوآوری نیروهای انسانی و سایر منابع استفاده بهینه داشته باشن بحث نیروهای انسانی بحث مهمی میباشد حتی در شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری برای مشاوره های خود در زمینه حسابداریمدیریت به این موضوع تاکید ویژه ای دارند. نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران، مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی
  10. موضوعات مهم شرکت پیمانکاری و راهکارای شرکت حسابداری : در حسابداری پیمانکاری ثبت هزینه های ساخت ، شناسایی ، تخصیص وهمین طور محاسبه درآمد حاصل از پیمان و سود وزیان نحوه و زمان شناسایی متفاوت و مهم میباشد. به دلیل اینکه فعالیت های پیمانکاری با یکدیگر متفاوت است در نهایت نحوه شناسایی هزینه ها متفاوت میشود . حسابداری که برای شناسایی هزینه ها در پروژه های پیمانکاری مورد استفاده قرار میگیرد حسابداری صنعتی میباشد اما این روش حسابداری تنها فقط برای هزینه های پروژه مورد استفاده قرار میگیرد ولی برای درآمدها و سود و زیان پروژه از حسابداری مالی استفاده میشود علت استفاده از دو حسابداری مختلف این میباشد که درآمد و سود وزیان با هزینه ارتباطی ندارند . شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری به دلیل تسلط کامل بروی 2 روش حسابداری میتوانند شناسایی های دقیق و بدون نقصی داشته باشند. حسابداری پیمان ها به دودسته حسابداری پیمان های بلند مدت و حسابداری پیمان های کوتاه مدت تقسیم میشود : پیمان هایی که بیشتر از یک سال باشد جزوه پیمان های بلند مدت میباشد که شامل پیش دریافت پیمان ، مبلغ دریافتی بابت روند فعالیت های انجام شده ، علی الحساب دریافتی و سایر دریافت ها میباشد . و البته گاهی اوقات والبته در مواردی پیمان های بلند مدت به علت وسعت وابعاد مختلف به صورت چند پیمان جداگانه در نظر گرفته میشود این جداگانه بودن پیمان ها شرایط ویژه ای را هم به دنبال خواهد داشت به عنوان مثال میتوان برا ی هر بخش قیمت جداگانه ای در نظر گرفت و یا قسمتی از آن را انجام ندهند و یا حتی مذاکره برا ی هر قسمتی جداگانه باشد با بررسی مختصری میتوان به این نکته مهم پی برد که حسابداری شرکت های پیمانکاری انواع مختلفی دارد و جزییات و پیچیدگی های خاص خود را دارا میباشد لذا تنها یک حسابدار قادر به رسیدگی و انجام فعالیت های حسابدای آن نمیباشد و شاید کارفرما مجبور شود برای هر قسمت از فعالیت ها که انواع مختلفی دارد مثله ساختمانی و راه سازی جدول سازی ، پل سازی و… حسابداری استخدام نماید این کار عملا برای کارفرما ممکن نیست پس چه بهتر که شرکت های پیمانکاری فعالیات های مالی و مالیاتی خود را به شرکت حسابداری ، موسسه حسابداری بسپارند تا درآنجا تمامی امور مربوط حسابداری پیمانکاری انجام شود و همین طور با مراجعه به شرکت حسابداری در کنار گرفتن خدمات مالی میتوانند مشاوره های دقبق و مرتبط با فعالیت های خود دریافت کنند . نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران، مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی
  11. پیمانکاری بعد از مناقصه وتاثیر شرکت حسابداری / موسسه حسابداری در روند حسابداری علت اهمیت حسن انجام کار برای جلوگیری از خطا و کوتاهی در اجرای پیمان و همان طور برای اینکه پیمانکار از لحاظه قانونی متعهد به انجام پیمان خود باشد کارفرما از پیمانکار ضمانت حسن انجام کار تحویل میگیرد این ضمانت نامه خیلی مهم میباشد و شرکت حسابداری یا خدمات مالیاتی همچنین موسسه حسابداری در زمان انجام کار مالی شرکت های پیمانکاری وجود آنرا چک میکنند زیرا درصد پرداخت آن و همچنین آزادسازی آن در حین محاسبات حسابداری مهم میباشد. توجه داشته باشید برا آن که کار به صورت قانونی پیش برود ودر روند کار هیچ یک از طرفین فعالیت را رها نکند ودر پی آن ضررو زیان به اموال عمومی و یا خصوصی وارد نشود بین طرفین قراردادی بسته میود و شرایط کار در آن به صورت دقیق و کامل قید میگردد لازم به توضیح است که شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری در زمانی که میخواهد حسابداری پیمانکاری را آغاز نمایند و فعالیت های مالی را به ثبت برسانند قرارداد پیمانکاری را چک کرده و تحویل میگیرند. بعد از مرحله مناقصه زمانی که بعد جلسات عقد قرارداد صورت میگیرد ضمانت نامه ای که از پیمانکار برای شرکت در مناقصه گرفته شده است باطل میشود زیرا قرارداد منعقد شده ازنظرقانونی کفایت میکند. با توجه به قرار داد منعقد شده پیمانکار وظیفه دارد در زمان تعیین شده کار را به کارفرما تحویل نماید و در صورتی که تهعد صورت گرفته انجام نشود با توجه به خسارت از قبل پیش بینی شده پیمانکار موظف به پرداخت خسارت میباشد. علت وجود صورت وضعیت پیمانکار در حین انجام فعالیت خود باید گزارشی جامع و کامل از مراحل انجام کار و همچنین از هزینه ها و مواد و مصالح موجود و مصرف شده برای کارفرما تهیه نماید که به این گزارش ها صورت وضعیت گفته میشود و همچنین طبق این صورت وضعیت ها کارفرما در طی اجرای پروژه مبالغی به پیمانکار پرداخت مینماید لازم به ذکر است که اگر فعالیت مالی و مالیاتی شرکت های پیمانکاری توسط شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری صورت میگیرد صورت وضعیت های تهیه شده توسط پیمانکار باید به شرکت حسابداری تحویل داده شود زیرا صورت وضعیت ها هم مانند حسن انجام کار برای محاسبات مالی توسط شرکت حسابداری یا موسسه حسابدری مهم میباشد . رعایت مالیات موضوع ماده ۷۶ ۵/۵ درصد قرارداد های پیمانکار به صورت علی الحساب و در دو بخش ۴ درصد و ۱/۵ درصد از قراداد پیمانکار کسر می گردد . ۴ درصد اول به صورت مالیات مقطوع کسر شده و ۱/۵ دصد بقیه هم به عنوان پیش پرداخت مالیات در نظر گرفته میشود و از حساب پیمانکار کسر و به حساب دولت ریخته میشود.
  12. حسابداری پیمانکاری و نحوه ارائه خدمات شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری: از آنجا که حسابداری شرکت های پیمانکاری از نوع خاصی از حسابداری میباشد انجام این حسابداری توسط نیرو های با دانش بالا و تجربه کافی الزامی میباشد زیرا این حسابداری براساس اطلاعات و داده های خاصی که مرتبط با قرارداد های پیمانکاری انجام میشود بنابراین با توجه به این موضوع شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری که تشکیل شده از نیروها ی مجرب میباشد میتوانند گزینه مناسبی برای انجام حسابداری شرکت های ی پیمانکاری باشد. در ادامه مطلب علت اهمیت شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری در انجام حسابداری پیمانکاری و همین طور با نحوه تنظیم قرارداد ها و تعاریف خاص این نوع از حسابداری آشنا خواهید شد. به اسناد و مدارکی که طبق شرایط معینی از طرف کارفرما به پیمانکار تحویل داده میشود و مبنای حقوقی و تمامی کارهای حسابداری است پیمان میگویند. به شخص حقیقی یا حقوقی که قسمتی از فعالیت خود را یا تمامی امور مربوط به کار خود طی شرایط معینی به پیمانکار واگذار میکند کارفرما میگویند. به شخص حقیقی یا حقوقی که قسمتی ویا تمامی امور مربوط به یک پروژه را طی شرایط معینی به دست میگیرد پیمانکار میگویند. که پیمانکار یا کارفرما میتوانند برای پیش بردن بهتر فعالیت ها حسابداری فعالیت های مالی و مالیاتی خود را به شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری واگذار کنند. قراردادهای پیمانکاری: قرار داده های پیمانکاری به 5 دسته تقسیم میشوند که هرکدام از آن ها شامل قوانین مخصوص خود میباشند و اجرای آن ها شیوه خاصی را دارا است. 1) قرارداد بر اساس واحد بها : در این نوع قراردادهر قسمت کاری دارای مبلغ معینی میباشد و اجرای دقبق موضوع قرار داد الزامی میباشد. 2) قراداد مقطوع : این فرم از قرارداد به این نحو است که از شروع کارمبلغی مقطوع در قرارداد قید میشود که پیمانکار باید در ازای آن مبلغ کار را به پایان برساند و اجرا کند. 3) قراداد امانی : این قرار داد به این شکل است که یک مبلغ دریافتی ثابت برای پیمانکار وجود دارد بدین معنی که کارفرما یک قسمت از مبلغ مجاز در قرارداد را به پیمانکار پرداخت میکند و در طی انجام کار هم مبلغی ثابت پرداخت می نماید. . 4)قراداد بر اساس مواد لازم و دستمزد : شیوه این قرار داد به این شکل است که مبلغی بر طبق قیمت مواد و دستمزد وجود دارد و عهده گرفتن کار توسط پیمانکار در ازای پرداخت مبلغ مواد لازم برای کار و دستمزد تعیین شده میباشد. 5) قراداد مدیریت اجرا : در این حالت از قرارداد کارفرما موظف به تهیه مواد اولیه ، تجهیزات ، وسایل مورد نیاز و نیروی انسانی بر می باشد و از دیگر مسئولیت های کارفرما دریافت حق الزحمه مقطوع نیز برای مدیریت اجرای طرح میباشد. انواع قرار داد های ذکر شده در کار حسابداری پیمانکاری بسیار مهم است زیرا هرکدام از قرارداد ها دارای مفادی میباشد که تاثیر بر روند حسابداری پیمانکاری میگذارد که میتوان گفت در شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری تحلیل این قراردادها و یدست آوردن اطلاعات لازم از آن برای فرایند حسابداری پیمانکاری به راحتی صورت میگیرد. مناقصه ها و نحوه گرفتن کار توسط پیمانکاران : پیمانکاران اصولا پروژه های کاری را از طریق مختلف در دست میگیرن: 1) از طریق مناقصه عمومی : در این فرم کارفرما در نشریات کثیر النتشار آگهی مناقصه را به چاپ میرساند تا به اطلاع همه متقاضیان برسد تا در ادامه با دین آگهی تمام پیمانکاران واجد شرایط اقدامات لازم را انجام دهند. 2) از طرق مناقصه محدود : در این حالت بر خلاف مناقصه عمومی آگهی عمومی داده نمیشود بلکه به تعدای از پیمانکارانی که شرایط لازم برای دریافت کار رادارند دعوت نامه داده میشود و طی جلسه ای تصمیم گیری نهایی انجام میشود. 3) ترک تشریفات مناقصه : در این روش هم مانند مناقصه محدود مناقصه عمومی برگزار نمی شود به دلیل تشخیص کارفرما و مشکلاتی که وجود دارد و کار به صورت شرایط خاص به پیمانکار مشخصی تحویل داده میشود . نکته ای که در این نوع از مناقصه وجود دادر این است که ترک مناقصه باید با تایید یک هیئت سه نفره از مقامات مسئول صورت گیرد و در همه شرایط قابل اجرا نبوده و راه حل آخر می باشد.
  13. حسابداری هزینه مراحل ردگیری ، ثبت و تجزیه و تحلیل هزینه های اخنصاص یافته به محصولات یا خدمات یک شرکت را حسابداری هزینه گفته میشود. میتوان حسابداری هزینه را به این گونه تعریف کرد که نوعی حسابداری مدیریتی است که زنجیره منابع را به مقادیرمالی تبدیل میکند. علت استفاده مدیران از حسابداری هزینه این است که بتوانند هزینه های شرکت را کاهش و میزان سود دهی را افزایش دهند. روش های متفاوتی وجود دارد برای این فرایند به عنوان مثال : حسابداری ظرفیت – حسابداری هزینه یابی استاندار- هزینه یابی نهایی و… . چگونگی پیداش حسابداری هزینه: برای تعیین هزینه های اجرایی یک شرکت برای مدت های طولانی از حسابداری هزینه استفاده میشد حسابداری نوین هزینه در دوران انقلاب صنعتی ایجاد شد. زمانی که یک شرکت بزرگ به خاطره پیچیدگی های اجرایی باعث توسعه سیستمهای ثبت و ردگیری هزینه ها برای کمک به مالکان شرکت و مدیران در تصمیم گیری شد . انواع هزینه ها: 1-هزینه متغیر 2-هزینه ثابت هزینه متغیر: در اوایل عصر صنعتی بیشتر هزینه های انجام شده توسط یک شرکت ، از طرف حسابداران “هزینه های متغیر”نامیده میشدند ، علت این نام گذاری این است که آنها مستقیماً با مقدار تولید تغییر میکردند.مواردی مثله پول به کارگران ، مواد اولیه و برق و غیره به عنوان هزینه پرداخت میشد که مستقیماً در تولید نقش داشتند. مدیران میتوانستند مجموع هزینه های متغیر را برای یک محصول بدست آورده و از آن بعنوان یک معیار نادرست برای تصمیم گیری استفاده کنند. هزینه ثابت: برخی از هزینه ها در طی دوره فعالیت ثابت هستن بر عکس هزینه های متغیر که با حجم کار افزایش و کاهش پیدا میکنند. در این مدت ،مهم بودن این “هزینه های ثابت” برای مدیران آشکار شد. برای مثال میتوان از استهلاک تجهیزات و ماشین آلات و هزینه بخشها همانند نگهداری ، ابزارآلات ، کنترل تولید ، خرید ، کنترل کیفی انبارداری و حمل ونقل ، سرپرستی و مهندسی سایت نام برد.. در اوایل قرن بیستم ،این نوع هزینه ها اهمیت کمی برای اکثر شرکتها داشتند. با اینحال در قرن بیست و یکم ، این هزینه ها توسط مدیران بیشتر مورد توجه قرار گرفتن نسبت به هزینه های متغییر ، و اختصاص آنها به بیشتر محصولات باعث تصمیم گیری های اشتباه شد. تحلیل واریانس یک بخش مهم در حسابداری هزینه یابی استاندارد است که میتواند انحراف بین هزینه واقعی و هزینه استاندارد را به اجزای مختلف تقسیم کند مانند انحراف حجم ، انحراف هزینه مواد ، انحراف هزینه نیروی کار و ... نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران، مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری ، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی
  14. حسابداری مالی حسابداری مالی را میتوان حسابداری گزارش نامید و هدف اصلی ازاین نوع حسابداری تهیه صورت های مالی اساسی میباشد که برای تصمیم گیری های اقتصاد مورد نیاز هستند. ازموضوعات مهم در حسابداری مالی تعیین مالیات بر درآمد اسـت که نیازمند به شناخت دقیق سود خالص میباشد. این شناخت با نگهداری حسابها ودفاتر منظم و تهیه صورت های مالی صورت میگیرد. بدین ترتیب دولت یکی از اصلی ترین استفاده کنندگان از صورت های مالی است. میتوان از دیگر استفاده کنندگان مالی بانک ها ,سرمایه گذاران , فروشندگان , مشتریان اعتباردهندگان و… نام برد. وظیفه سیستم حسابداری سازماندهی اطلاعات مالی و به دست آوردن شاخص های کمی ازعملکرد داخلی وخارجی میباشد. فرایند ثبت، خلاصه‌سازی و گزارش معملات در یک کسب و کار است، تا تصویر دقیقی از وضعیت مالی و عملکرد آن رانشان دهد. صورت های مالی شامل: 1-صورت سودوزیان 2-صورت گردش وجوه نقد 3-ترازنامه صورت سودوزیان و ترازنامه کارکرد عملیلتی شرکت را در یک دوره خاص و صورت گـردش وجـوه نقد وضعیت مالی را در نـقطه ای خاص از زمان نشان میدهد. این اظهارات به طور کلی به صورت سه ماهه و سالانه تهیه میشند و مطابق با اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری (GAAP) می باشند.این گزارشات برای اشخاص خارجی از جمله سرمایه‌گذاران، مدیران و مقامات مالیاتی در نظر گرفته شده‌اند. تفاوت حسابداری مالی و حسابداری مدیریت تفاوت عمده بین حسابداری مدیریتی وحسابداری مالی مخاطب گزارش می باشد. درحسابداری مالی استفاده کنندگان اشخاص خارج از سازمان می باشند، در حالی که هدف حسابداری مدیریتی کمک به مدیران در درون سازمان برای تصمیم‌گیری است درکشورهای مختلف دنیا افرادی که دارای سمت حسابداری مالی هستند مدارک مختلفی دارنـد به عـنوان مثـال , درآمریکا سمت حسـابـداری اصـلی , حسابـدارعمومی گواهی شده(pca) درحالی که درکانادا ، سمت حسابداری اصلی، حسابدار دارای مجوز (CA)، حسابدار مجاز عمومی (CGA) و حسابدار مدیریت مجاز (CMA) است. تفاوت حسابداری مالی وحسابداری صنعتی حسابداری مالی برای ثبت وضبط وطبقه بندی رویدادهای مالی یک شرکت مورد استفاده قرارمیگیرد درحالی که حسابـداری صنعـتی نوعی ازحسابداری است که وظیفه محـاسبه بهای تمام شده کالای تولید شده را به عهده دارد. نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران، مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری ، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی
  15. حسابداری مدیریت اهمیت حسابداری مدیریت بر اطلاعاتی است که به مدیران سازمان ها بابت تصمیم گیری آگاهانه در کسب و کار میدهد و این تبادل اطلاعات در حسابداری مدیریت برای ارزیابی و کنترل کردن یک واحد تجاری و استفاده درست از منابع انها می باشد. در این شاخه از حسابداری، اطلاعات به جای واحد پولی، بر اساس تعداد، درصد و … هستند. حسابداری مدیریت ارائه گزارشهای مالی برای گروه های غیر مدیریتی ذینفعان ، سازمان های قانون گذار را دارا میباشد. فعالان این بخش با نگاه به جلو و تصمیماتی که اتخاذ مینمایند آینده شرکت را تحت نظر میگیرند. بطور معمول اطلاعات مربوط به این شاخه از حسابداری محرمانه بوده و فقط در دسترس مدیران قرار میگیرد. طبق تعریف انجمن حسابداران خبره مدیریت (CIMA)، “حسابداری مدیریت فرآیند تعریف، اندازه‌گیری، تجمیع، تجزیه و تحلیل، مهیاسازی، تفسیر و تبادل اطلاعات مورد استفاده مدیریت جهت برنامه‌ریزی، ارزیابی و کنترل یک واحد تجاری و جهت اطمینان از استفاده مناسب و پاسخگویی به منابع‌شان می‌باشد”. حسابداری مدیریت الزام به رعایت استانداردهای حسابداری ندارد و اطلاعات تهیه شده در آن، بر اساس نیاز مدیریت، خواهد بود. از وظایف حسابداری مدیریت موارد زیر قابل اشاره است. · بودجه‌بندی سرمایه‌ای: حساباری مدیریت موظف به تهیه بودجه بندی سرمایه خواهد بود . مشاوران و حسابداران با تحلیل اطلاعات مربوط به جریانات نقدی مرتبط با طرح های سرمایه گذاری کمک به تصمیم بهتر مدیریت جهت شرکت در طرح های سرمایه ای می نماید. · بودجه‌بندی سالانه: در بودجه بندی سالانه بخش مدیریت حسابداری در بازه های زمانی مختلف بودجه تعریف میکند. که این بودجه میتواند پولی باشد مانند سود و زیان سال آینده و یا غیر پولی باشد مانند تعدادی که از یک محصول باید تولید شود. · تجزیه‌ و تحلیل خرید و اجاره: زمانی که مدیریت یک شرکت و یا سازمان تصمیم به خرید یک دارایی گران قیمت کند این حسابداری مدیریت است که با برآورد مزایا و مضرات طرح های مختلف در تصمیم گیری به مدیریت کمک مینماید. نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران، مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری ، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی
×
×
  • جدید...